Paszkany, achitat de Tribunalul Cluj

Tribunalul Cluj a decis, vineri, să-l achite pe patronul echipei de fotbal CFR Cluj, Arpad Paszkany, care a fost acuzat de şantaj şi constituirea unui grup infracţional organizat.

Hotărârea Tribunalului Cluj poate fi atacată acum la Curtea de Apel Cluj.

În iulie anul trecut, Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism Cluj l-a trimis în judecată pe Arpad Paszkany, în dosarul “Gazeta”, pentru săvârşirea infracţiunilor de sprijinire a unui grup infracţional organizat şi şantaj.

DIICOT arăta la acea dată că în perioada 2004-2006, Paszkany a susţinut financiar un grup infracţional, condus de Man Liviu Aurel, prin finanţarea, sub diverse forme, a publicaţilor aparţinând trustului Gazeta, cunoscând componenta grupului şi modul de operare, şi a folosit publicaţiile acestuia în interes personal sau al societăţilor sale, orchestrând şantajul exercitat de către membrii grupului, respectiv pentru a determina societăţile concurente să facă sau să nu facă anumite activităţi, să renunţe la participarea la licitaţii sau să încheie contracte în scopul de a obţine foloase materiale în scop ilicit.

“În plus, în perioada ianuarie – noiembrie 2006, inculpatul a determinat o campanie denigratoare prin intermediul publicaţiilor trustului Gazeta la adresa părţii vătămate Iulian Dascălu, reprzentantul IULIUS GRUP Iaşi, pe care a şi constrâns-o prin ameninţări să-i cedeze, pentru suma derizorie de 10.000 euro, o suprafaţă de teren de 13.974 m2 situată în municipiul Cluj-Napoca, a cărei valoare de circulaţie era de 400.000 euro. Concret, în perioada 2004-2006, inculpatul Paszkany Arpad Zoltan a virat societăţilor aparţinând inculpatului Man Liviu Aurel diverse sume de bani, sub pretextul finanţării ziarului, pentru înfiinţarea de noi publicaţii. De asemenea, i-a închiriat la preţuri modice mai multe birouri pentru a asigura spaţiul necesar desfăşurării activităţii trustului de presa. Din probele administrate la dosarul cauzei rezultă că inculpatul a finanţat deschiderea ziarului “Gazeta de Bucureşti”, discuţiile purtate în mediul jurnalistic avansând suma de aproximativ 200.000 – 300.000 euro”, se preciza în comunicatul DIICOT.
