Liviu Man: Ziua de Cluj si Monitorul au vrut sa fie cumparate de Paszkany, dar le-a refuzat! A dus insa directori de media in excursie!

Audiat in calitate de martor in procesul in care Arpad Paszkany a fost trimis in judecata pentru sprijinirea unui grup infractional, directorul trustului Gazeta Liviu Man a declarat ca omul de afaceri nu a fost niciodata interesat sa devina patron de presa, dar a dus directori de media in excursie in Slovacia si Ungaria.

Pentru a-si sustine declaratiile, Liviu Man a dat si doua exemple, in care Arpad Paszkany ar fi putut sa devina patron de media daca ar fi dorit. "Monitorul de Cluj si actionariatul de la Ziua de Cluj i-au facut o oferta, dar le-a refuzat", a declarat Liviu Man in fata magistratilor clujeni.

Arpad Paskany nu era, insa, in totalitate dezinteresat de presa, intrucat reprezentanti ai conducerii unor institutii media au fost invitati intr-o "excursie", in care trebuiau sa vada mall-uri ale firmei Trigranit. "In 2001, Paszkany a organizat o excursie in Slovacia si Ungaria la care au participat mai multi ziaristi: George Petrule (n.r. pe atunci director Pro TV Cluj, actualmente Realitatea TV Cluj), Florin Danciu (n.r. la acea vreme  Evenimentul Zilei in prezent director Antena 1 Cluj), Victor Popa (n.r. atunci la Monitorul de Cluj, in prezent purtator de cuvant Consiliul Judetean Cluj) si Dan Ielciu. Scopul era vizitarea proiectelor mall-urilor firmei Trigranit. Totul se intampla in perioada in care se discuta despre construirea Polus-ului la Cluj", a declarat Liviu Man. 

Acesta a mai spus in fata judecatorilor ca nu a luat niciodata bani de la Paszkany, ci Gazeta de Cluj a  avut doar contracte de publicitate cu firmele lui Paszkany inca din 1997-1998. "Am avut contracte de publicitate, contracte banale. Noi faceam publicitate si firmele lui beneciau de servicii. Nu mi-a dat vreo indicatie sa scriu, nici de bine, nici de rau. 90% din reclame erau la Opel Ecomax", a mai spus Liviu Man.  

Arpad Paszkany a fost trimis in judecata pentru sprijinirea unui grup infractional in 30 iulie, dupa ce procurorii l-au acuzat ca  l-ar fi constrans pe omul de afaceri Iulian Dascalu, patronul Iulius Mall, sa ii cedeze un teren de 14 mii de metri patrati care valora 400 de mii de euro, pentru doar 10 mii de euro. 

Mai exact, omul de afaceri este acuzat ca in perioada 2004-2006 a sustinut financiar trustul Gazeta, condus de Liviu Man, si l-a folosit pentru a influenta comportamentul anumitor  societati, ca de exemplu, sa renunte sa participe la anumite licitatii.   

Procurorii DIICOT sustin ca Arpad Paszkany a finantat  „Gazeta de Bucuresti” cu  200.000 de euro pentru a-si proteja imaginea sa si a firmelor pe care le conducea. In plus, Paszkany ar fi folosit, prin intermediul lui Liviu Man, toate publicatiile trustului in scopul crearii unei imagini negative asupra unor persoane sau firme care aveau  interese contrare cu ale lui.
